Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی فخیم زاده که این روزها در سریالی با عنوان «اپیدمی» با موضوع کرونا به ایفای نقش می پردازد، از دشواری های کار در شرایط کرونا سخن می گوید و یادآور می شود: من در هر شرایطی کار کردم؛ از کارهای دشوار در بمباران تهران در سال ۶۰ گرفته تا کارهای تاریخی و هلی کوپتربازی «خواب و بیدار» و غیره، اما شرایط کرونایی تجربه ای است که هیچگاه تا به حال نداشتم و با همه اینها فرق می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش قدس آنلاین، ساخت سریالی درباره ی «حضرت ابراهیم(ع)» هم از سوی صداوسیما به تازگی به این کارگردان پیشنهاد شده که فخیم زاده عنوان کرد، این پیشنهاد را نپذیرفته و این روزها مشغول نگارش سریالی با مضمون پلیسی است و به دنبال ساخت آن است.

مهدی فخیم زاده درباره ی فعالیت در روزهای دشوار کرونایی تاکید کرد: شرایط حال کرونایی تجربه ای است که هیچ گاه تا به حال نداشتم. من در بمباران تهران در سال ۶۰ کار کردم آن موقع کارگردان هم بودم، تهیه کننده هم بودم. فیلمی مثل «فرار» را کار کردیم اما این شرایط نبود. آژیر می کشیدند، یک گوشه فرار می کردیم و پناه می گرفتیم. بعد که بند می آمد ادامه کارمان را انجام می دادیم ولی حالا ترس پنهان و آشکار در همه ما به وجود آمده است. خودم که کاری شروع نکردم. کارهایی هم پیشنهاد شد، اما نپذیرفتم و مطرح کردم که چگونه در این شرایط کار کنم. چندین کار هم برای بازی پیشنهاد شد که در نهایت «اپیدمی» را پسندیدم. می خواستم نپذیرم اما دیدم که همه عوامل جوان هستند و از تیمشان خوشم آمد و کار را پذیرفتم.  

همبازی شدن با سیامک اطلسی پس از «همسر»

این کارگردان با اشاره به شرایط کرونا، یادآور شد: ما سینماگران بیش از هر صنف دیگری عادت به دست دادن و روبوسی کردن داریم. در مجموعه «اپیدمی» من و آقای سیامک اطلسی همبازی هستیم. مدتها بود همدیگر را ندیده بودیم و سر فیلم «همسر» با همدیگر کار کرده بودیم. و در این کار همدیگر را دیدیم و مانده بودیم که چه کنیم و واقعا این ترس پنهان در همه  لحظات است. خیلی از عوامل هم در حین کار کرونا گرفتند. به هر حال چیز عجیب غریبی است که امیدوارم بعدها خاطره شود. فکر می کنم این روزها خاطرات عجیب غریبی است. من در هر شرایطی کار کردم. از کار تاریخی تا هلی کوپتربازی خواب و بیدار و ... اما این شرایط را تجربه نکرده بودم. از صبح که می رویم، مدام مراقبیم که کسی به ما دست نزند و ما هم به کسی دست نزنیم. البته من واکسن زدم و ارشاد این موقعیت را فراهم کرده اما خیلی از عوامل نزده اند. ضمن اینکه هیچ تضمینی نیست. از مرگ نمی ترسم، بیشتر از این دربه دری بیمارستان ها می ترسم.  

شبکه های اجتماعی اخبار عجیب غریبی را به گوش مرم می رسانند

فخیم زاده در همین زمینه درباره اخباری با موضوع واکسن در شبکه های اجتماعی مطرح می شود، اظهار کرد: این شبکه های اجتماعی علاوه بر حُسن هایی که دارد، ویژگی های دیگری هم دارد. اخبار عجیب غریبی را به گوش مردم می رساند که معمولا هم اخبار درستی دارد ولی گاهی هم اینگونه نیست. به نظرم اخباری که درباره واکسن از این شبکه ها منتشر می شود، اخباری است که در آن تلاش می کنند افراد را از واکسن زدن منصرف کنند.

ما ایرانی ها عادت های عجیب و غریبی داریم

این بازیگر سپس چنین ادامه می دهد: به نظرم تنها راه این است که در اولین فرصت واکسن بزنیم و بعد به زندگی مان ادامه دهیم؛ البته نه اینکه همگی سفر برویم. متاسفانه جاده ها روزهای تعطیل پر از مسافر است. آن سال های بمباران هم همینطور بود تا آژیر می کشیدند و یک روز بعد بمباران می شد، همه مسافرت می رفتند. شمال جا نبود و یا زمانی که صدای آژیر می آمد مردم به جای اینکه زیرزمین پناه بگیرند، پشت بام می رفتند تا ببینند کجا بمباران می شود. خانه ما جایی بود که زمانی که آژیر قرمز کشیده می شد، صدای پاها را می شنیدم که همه روی پشت بام می دویدند تا ببینند این بار کجا منفجر می شود. ما ایرانی ها عادت های عجیب و غریبی داریم. حالا هم تا اعلام می شود به دلیل کرونا همه جا تعطیل است، جاده های هراز و رشت پر از جمعیت می شود! ولی به نظرم باید مراعات کرد تا بتوانیم وضعیت را کنترل کنیم.

همچنان به ورزش ادامه می دهم

این کارگردان یادآور شد: این روزها اغلب در خانه در قرنطینه هستم و حتما پروتکل ها را رعایت می کنم، هم مطالعه می کنم، هم می نویسم و هم ورزش می کنم. از زمانی که باشگاه ها را تعطیل کردند، دوستانم مطرح می کردند با این وضعیت بدنشان افت کرده اما من همچنان به ورزش ادامه می دهم. اتاقم را خالی کرده ام یکسری وسایل ورزشی گذاشته ام از جمله تردمیل و دمبل و ... و ورزش را ادامه می دهم.

خوشبختانه «مختارنامه» جای «ولایت عشق» را گرفته است!

فخیم زاده در ادامه در پاسخ به اینکه آیا قصد ساخت سریال ندارد؟ اظهار کرد: سازمان صداوسیما ساخت یک سریال تاریخی درباره «حضرت ابراهیم(ع)»  را پیشنهاد داد اما من نپذیرفتم و گفتم که کار تاریخی نمی سازم اما در حال نگارش یک کار جنایی، پلیسی و اکشن هستم که اگر آماده شود، سریال خواهد شد.

او در واکنش به بازپخش چندین باره سریال «مختارنامه» در تلویزیون، نیز اظهار کرد: کارهای تاریخی اسلامی با توجه به مناسبت های زیادی که وجود دارد پخش و بازپخش می شوند. یادم است انقدر «ولایت عشق» را پخش کرده بودند که می گفتم مردم ممکن است به ما بد و بیراه بگویند! امام رضا (ع) را همه دوست دارند، ولی پخش مداوم سریال آن خوب نیست. خوشبختانه چندسالی است مختار جای آن را گرفته است. مثل مناسبت عید می ماند، مراسم مذهبی که می شود، آن را پخش می کنند.  

این بازیگر پیشکسوت در ادامه یادآور شد: به هر حال آقای داود میرباقری زحمت خیلی زیادی برای «مختارنامه» کشید و خوب است که این سریال هرازپاهی پخش شود، اما پخش بیش از حد، ممکن است اثرات منفی داشته باشد.

دوگانگی تلویزیون و نمایش خانگی و دستپاچگی مدیران

این کارگردان در بخش دیگری از صحبت هایش درباره ی گرایش کارگردانها به سمت تولید آثار نمایش خانگی، اظهار کرد: پلتفرم ها در حال حاضر اتفاق خوبی است اما باید ضابطه مند باشد؛ حتی آثاری که تولید می شوند. من سال ها در تلویزیون کار کردم و زودتر از همه به سمت تلویزیون رفتم و شاید بیشتر از همه هم در تلویزیون کار کردم شاید هم نفر چندم باشم. اما پلتفرم ها هم خوب هستند. الان کمی این دوگانگی نمایش و ضوابطی که در تلویزیون وجود دارد، مدیران را دستپاچه کرده است و می خواهند ضوابط تلویزیون را هم در شبکه نمایش خانگی پیاده کنند. خب ضوابط تلویزیون تاحدودی قابل درک است که یک شبکه عمومی و دولتی است و تا حدودی باید رعایت شود. اما در این پلتفرم ها باید ضوابطی که در سینماها وجود دارد، رعایت شود و نه ضوابط تلویزیون. چراکه مخاطب خود انتخاب می کند. تلویزیون می گوید من به خانه مردم می روم اما در سینما و پلتفرم ها،  مردم خودشان انتخاب می کنند. کسی که نمی خواهد آثاری که تولیدشده را ببیند، آن را انتخاب نمی کند. خیلی از فیلم های خارجی را که سانسور و فلو می کنند، به تازگی هم این اتفاق در سریال آقای محمدی (قبله عالم) بیداد کرده است.

در کارهای پلیسی ام، پلیس بیشتر سانسور می کرد

فخیم زاده در پایان با بیان اینکه ضوابط تلویزیون کاملا مشخص است، یادآور شد: این موضوع در تلویزیون کاملا مشخص است. کارهای اواخر من در تلویزیون تقریبا هیچکدام سانسور نمی شد، به نوعی که در کارهای پلیسی ام، پلیس بیشتر سانسور می کرد، نه تلویزیون. در واقع ما زبان سانسور تلویزیون را یاد گرفتیم. اما آنچه در سینما پخش می شود، هیچکدام در تلویزیون قابل پخش نیست. در حال حاضر شبکه نمایش خانگی تحت نظارت ساترا رفته، جایی که در آن می خواهند ضوابط تلویزیون را پیاده کنند و این مشکل است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مهدی فخیم زاده فخیم زاده کارگردان ضوابط تلویزیون فخیم زاده نمایش خانگی عجیب غریبی پلتفرم ها یادآور شد کار کردم شبکه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۲۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ سرسام‌آور سریال‌سازی تلویزیون فاش شد

آفتاب‌‌نیوز :

یک تهیه‌کننده تلویزیون در گفتگو با فرهیختگان گفت که طی سال‌های اخیر چند پروژه جلوی دوربین برده، کف برآورد یک سریال رده الف تلویزیون را بین ۲ و ۲.۵ میلیارد تومان می‌داند و توضیح می‌دهد با وجود اینکه ممکن است برخی از سریال‌ها حتی با برآورد اولیه یک یا ۱.۵ میلیارد تومانی به ازای هر قسمت، آغاز شوند، ولی سالانه بسیاری از مجموعه‌ها در میانه تصویربرداری به الحاقیه بودجه می‌رسند و در ادامه به ارقام ۲ تا ۲.۵ میلیارد تومانی -به ازای هر قسمت- می‌رسند.

یکی از تهیه‌کنندگان سیما نرخ پایه تولید سریال الف در سال ۱۴۰۲ را دقیقه‌ای ۳۰ میلیون تومان عنوان می‌کند که برای هر قسمت ۴۲ دقیقه‌ای سریال، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان خواهد بود. نرخ پایه برای آثاری نظیر «زیرخاکی»، «نون خ»، «هفت‌سر اژدها»، «روز‌های ابدی» و «جشن سربرون» که رده الف فاخر داشته باشند، دقیقه‌ای ۴۵ میلیون تومان است و این رقم به هر قسمت حدود ۲ میلیارد تومان می‌رسد. این در حالی است که این ارقام، نرخ پایه است و بسیاری از سریال‌ها، بیش از این اعداد هزینه برمی‌دارند.

منبع: روزنامه فرهیختگان

دیگر خبرها

  • ترفندهایی برای سرحال شدن بعد از خواب شبانه
  • «۸۷ متر» دوباره به تلویزیون بازگشت/خبر جدید کیانوش عیاری از سریال
  • سریال «بدل» به تلویزیون می‌رسد
  • رخنه به قلب دشمن
  • چرا پخش یک سریال از تلویزیون با بازی پژمان جمشیدی متوقف شد؟
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • آلارم آیفون ممکن است شما را از خواب بیدار نکند
  • نرخ سرسام‌آور سریال‌سازی تلویزیون فاش شد
  • بچه‌ها الگوی خوابشان را از والدین می‌آموزند
  • بازیگر پایتخت در سن ۷۱ سالگی |‌ عکس